Må bra dag

Igår ordnades en Må bra dag på Rosenlund i Jakobstad dit jag var.

Utställare med olika behandlingsmetoder, säljare av bl.a. honung, hud- och hårvårdsprodukter, jättegod buffé i Café Rosenlund, föreläsningar och workshops etc.

Som multi allergiker kan man sällan, typ aldrig, äta mat rakt från en buffé eftersom det alltid finns nåt man inte tål i de rätter som finns.

Men igår klarade jag att äta 6 olika rätter, helt otroligt! Kan lova er att det har nog aldrig hänt förut. Såå gott som det sen var också, mm.. vitkål, rödkål och fänkåls sallad, rökt lax, röda linser, linfrön, zucchinisallad, körsbärstomater, sallad.

IMG_9617

Hoppas jag får äta sådär gott flera gånger.

Jag deltog i två workshops som leddes av AMnatur, gör din egen flytande tvål och ditt eget shampoo.

Väldigt få ingredienser, nästan allt var av sånt som vi har hemma i skåpen.

Tvålen fick en doft av grape, apelsin och gran. Doftar friskt och gott. En favorit helt klart.

I shampoot använde jag örterna ringblomma och åkerfräken, och en doft av rosmarin. Den doftar underbart och får 10 tummar av 10. Testade det idag-håret blev riktigt mjukt och skönt efter.

DSC_0171

Shampoo till vänster och tvålen till höger

Brukar laga min egen ringblomssalva men idag testade jag på två nya hemmalagade produkter,  deodorant  och tea tree salva. 

Återkommer med resultat när jag har hunnit testa dom.

 

 

2 thoughts on “Må bra dag

    1. mimmispyssel Inläggets författare

      Förlåt för sent svar Jessica! Fungerar jättebra, blir rent, fint och mjukt.
      Världens enklaste att laga, och nästan alla ingredienser finns hemma i skåpet..i ditt å 😉 Sen att det är utan citronsyra, parabener och andra dåliga ämnen gör ju int saken sämre.

      Svara

Kommentera

