Skink- och pastagratäng

I år var första gången jag lagade en egen julskinka och 4 kg’s skinkan låg i ugnen först igår, alltså på juldagskvällen.

Åt av mammas skinka på julafton därför lagade jag vår lite senare än vanligt.

Så ni kan ju gissa hur mycket julskinka som finns här i huset nu.

Igår kom jag över ett recept som lät gott, så det testades här idag till lunch.

Här hittar ni det ursprungliga receptet.

Jag lagade både en med vanlig pasta åt pojkarna och en glutenfri åt oss föräldrar.

Vår blev även dubbelsats så vi vet vad vi lär äta de närmaste dagarna.

DSC_0004DSC_0003

Till årets julbord hade jag lagat en rödbetstzatziki, som passade ypperligt bra med denna gratäng.

DSC_0949

Det receptet hittar ni här. Såå gott!!

Bäst om fetaosten bara mosas lite lätt för det är godare med lite tuggmotstånd än om allt är slätt. 😉

 

 

 

Kommentera

