När längtan blir för stor..

 

..efter sommaren!

Speciellt i dessa sjukdomstider då sjukorna aldrig tycks ta slut, då längtar jag extra mycket efter sommaren.

 

Sprickfärdiga pioner.

Pionen som jag har flyttat från min 97 åriga farmors trädgård.

Minns hur fina dom var, när dom blommade ljuvligt rosa,  då när jag var liten.

Sötaste ogräset växer alltid nedanför trappan, penséer i massor.

Lila Irisen fick jag från en fd granne. En gammal gammal sort sa hon, -en sort som fanns redan när din mormor var liten.

 

Förgätmigej är väl egentligen ett ogräs det också, men ett väldigt fint sånt.

En av mina favoriter.

När storebror var liten kallade han blommorna för -glöm inte mig- ❤

På bilden av vår terrass, som är långt ifrån färdig, den bilden är såå

S O M MA R !!

Ätbara grönsaker vill väl alla ha 🙂

Gurkplantorna slängde jag ut häromdagen, gurkor kom det ännu i november i år!!

Synd att somrarna ska vara så korta här i Finland.

Förutom att vädret (oftast) är varmt och fint, så mår min atopiska hud såå mycket bättre då.

Så större delen av året skulle gärna få vara vår och sommar än vinter och kyla.

 

 

Kommentera

