Möhippa – ett minne för livet

Igår blev jag minsann överraskad, en rolig överraskning helt klart. 

Började med att nån bankade intensivt på köksfönstret och jag misstänkte inget förrän jag såg skymten av ena kompisen..Aldrig hade jag trott att det var idag (läs igår) som min möhippa skulle vara. Vilken tur att jag hade fel på datumet jag tippade på. 

Fick packa en väska med lite ombyteskläder, bikini, handduk, finare kläder, mediciner och salvor typ. 

Sen tog en av kompisarna/syrran fram en rosa klänning med svarta prickar på och en lila peruk.. Ååh, jag som gillar såå att klä ut mej.. 

For sen iväg norrut med bil, till Jeppis. Där fick jag en god äppelcider, 10 rosa rosor och en trehjuling. Jee! 

Kämpigt till först att komma på hur det enklaste gick att cykla på en sån liten cykel med långa ben 😉 

Samlade lite äktenskapsråd, delade ut rosor å sånt. 

Sen fick jag pröva på att paddla å stå på bräda, i vattnet. Häftigt och såå kul!!

Inte det bästa vädret, muligt, blåsigt å regnade nästan. Men vattnet kändes inte kallt – säkert pga det kalla vädret på land. 

Det var minsann bra med adrenalinkickarna av racet vi körde, för det fick vi upp värmen med å. 

Årets första dopp blev det efter åxå, å jag slog min syster å var före henne i vattnet 😉 

Hungriga efter allt paddlande, gott med mat. 

Grisnoisetter,gooda klyftpotatisar, citrus fraiche som sås och kokt broccoli å blomkål. Jättegott. 

Skön avslutning på kvällen med bastu, snacks, skumpa, dopp i vattnet å bara få prata med vännerna/syrran. 

Somnade med ett leende på läpparna. 

Härlig, underbar dag å kväll. 

Så tacksam för mina fina vänner!! 

Helt klart -ett minne för livet. 

Kommentera

