25 saker jag gillar

Mimmi hade lagt upp en lista på sin blogg om 25 saker hon gillar å det lät som en kul grejj så här kommer min lista.

Familjen, mina två älskade barn å kära
sambon är en självklarhet att jag gillar, om nu nån funderar på varför jag inte nämner dom.

Ingen särskild ordning..

1. Baka! Främst att experimentera med gluten- å äggfritt, i och med att jag själv är allergisk mot det.
Även att baka å experimentera inom specialdiet så att andra åxå får njuta av nåt gott.

2. Matlagning.
Bäst är ju förstås att kocka till flera gäster.
När nån av barnen sitter å äter å under tiden säger ”njam njam”, då är det extra kul.

3. Mitt kök!
Så glad att jag äntligen fick mitt efterlängtade kök. Det köket som jag har drömt om i nästan 15 års tid.
Här skulle ni kunna få se en bild om det skulle ha varit städat..

4. Inredning

5. Pyssla.
Kort, med barnen, fotoalbum, i tyg, papper, med färger etc. etc.
Listan kunde göras lång.
Nöjd över att äntligen ha ett pysselrum. Nu finns dock inte tiden att hinna sitta där nå långa stunder, men kanske senare i livet.
Mitt senaste pyssel projekt är en stor ljusboll, den hängde jag upp i mitt kära, rosa pysselrum.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/371/28192128/files/2014/12/img_2795.jpg

6. Virka.
Tusen olika projekt på gång, många påbörjade, några nästan färdiga å ännu fler i huvudet å på pappret.

7. Sy

8. Choklad.
Speciellt Marabou’s Saltlakrits, Fazer’s saltlakrits choklad å Citron-mörk choklad från Foodieliving
Malin’s (hennes webshop som jag länkade till) förtjänst att jag gillar den sistnämnda.
Sist jag gjorde en beställning av henne fick jag denna choklad med som extra gåva, otroligt snällt 🙂

9. Ost

10. Kombinationen hallon-saltlakrits, saltlakrits-choklad å förstås citron-choklad.

11. Ekologiskt. Speciellt i matväg.

12. Enjo!
Hoppas bli så modig så jag vågar bli återförsäljare en dag.

13. Chicago Fire!

14. Hem till gården.
Lite beroende faktiskt. Följt den serien i många år med uppehåll nu som då.

15. Trädgården.
Odla, planera, så, plantera, tillochmed att rensa ogräs 😉

16. Vardagskläder.
Visst är det roligt att städa upp sig,en så fort jag kommer hem igen åker vardagskläderna på igen, mys byxor, en sliten t-pajta, leggings, sköna tröjor etc.
I arbetskläderna trivs jag åxå. De har jag tyvärr på mej för sällan nuförtiden.

17. Motionera

18. Åka snowboard

19. Bilorientering. Med sambon.

20. Fixa gamla möbler.
Bara tiden skulle finnas

21. Köra lastbil

22. Köra ut DHL. Saknar!

23. Naturen.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/371/28192128/files/2014/12/img_1851.jpg

24. Umgås med mina vänner

25. Latte ur min Nespresso maskin

Jahapp, dags att sluta nu då.
Ni som hakar på å gör en lista, kommentera så jag får läsa den.

2 thoughts on “25 saker jag gillar

  1. mariaheikkila

    många bra saker 🙂 kanske du såg att Maria had kommentera att hon had gjort en liknande lista, fast med en sak per bokstav A-Ö!

    Svara

Kommentera

