Lilla jul fint

29 november å lilla jul är nådd. Otroligt att vi redan i morgon har första advent å några få veckor till julafton.
Borde beställa hem julkorten, skriva på kuverten till korten, baka pepparkakor å ett hus kanske, köpa julklappar..
Tjaa, listan kunde göras lång.
Jag hinner med det jag hinner, nog kommer det jul ändå.

Idag har vi fått njuta av en god lunch gjord av svägerskans man.
Potatismos, grisschnitslar å en otroligt god sås
Pojkarna fick även leka med sina kusiner, som vi ser alltför sällan.

Sen tog vi tag i projektet röja upp här hemma, sambon dammsugade å jag torkade av ytor, golven å skurade badrummet å bastun.
Oftast när vi städar så kan jag inte sluta utan måste fortsätta städa å städa 😉
Vilket säkert är bra, men även jobbigt att se de smutsiga ytorna å inte kunna sluta.

Skurade upp oss själva åxå å lade i gång bastun.
Å är alla uppskurade måste vi ju byta lakan i sängarna å… Såå, blir som aldrig färdig. 🙂

Så nu har vi då lilla jul fint å jag tycker mycket mer om att vistas här hemma när det är upprätt, fint å städat.
Att vakna på morgonen till en diskbänk som är överfull är inget jag vill, då är det lika bra att inte alls stiga upp.

IMG_2438.JPG

Fixade till en enkel å billig adventsljusstake i år åxå.

IMG_2445.JPG

Mitt adventskalender projekt är färdigt, 24 tygpåsar är färdigsydda å ska fyllas i morgon å hängas upp på väggen.
En liten bild kan ni få men slutresultatet får ni se en annan dag.

IMG_2417.JPG

Lillajul tomten hittade även hit å hade lämnat varsitt litet paket på trappan åt pojkarna.

Jag minns från när jag var liten, att vi alltid funderade hur tomtenissen kunde vara sådär snabb så vi alltid missade när han lämnade paketen på trappan. 😉

Tror storebror funderade på det ikväll å, lillebror var mest rädd å pekade mot fönstren å såg orolig ut.

Nu ska jag ta natten mellan mina fina killar.
Gonatt!

2 thoughts on “Lilla jul fint

Kommentera

