Hälsostegen

Trött, frusen å slö ikväll.
Låg på soffan under täcket å tittade på tv med resten av familjen.
Kollade stegmätaren, ynka 3700 steg.
Tänkte tanken, orkar inte. Det får vara ikväll.
Skulle nog ha joggat lite inomhus förrän jag skulle ha skrivit in dagens resultat på halsostegen.fi för under 5000 har jag inte varit förr å skulle inte täckas vara det en dag som denna när jag inte ens har nån orsak att skylla på.

Sambon sa att nu far han å barnen till fammos å faffas, du kan ju gå dit.
Hårda ord kanske nån tycker, men hade nog redan pratat om det före men sen blev jag så slö.. masade mej upp, ut å iväg på en rask promenad. När jag kom till svärmors så svängde jag om å gick hemåt igen.
Fick även en pratstund (i telefon) med två av vännerna, Lotta å Malin.

Knapprade jyst in 11880 steg, känns så mycket bättre nu än vad det gjorde då före på soffan.

Kommentera

