Kalastårtor

Fyllde nyligen 30 jämna år och har firat dem i 3 olika omgångar redan. Haha, låter som det skulle ha varit mycket folk på besök men det stämmer inte.
Endast 3/4 av familjen typ.
Här kommer bilder på tårtorna jag har bakat.. Alla gluten- och äggfria, eftersom jag varken kan äta lr använda vetemjöl och ägg.

IMG_0670.JPG

 

Denhär första tårtan bakade jag till min egen födelsedag, då lillasyster och hennes flicka, min mamma och min svärmor var på besök.

Det är en kladdkaka med vitchoklad och hallon.

IMG_0716.JPG

 

Nästa är en gräddtårta med jordgubbsmousse och lemoncurd som fyllning, jättegod blandning. Dekorerad med grädde, jordgubbsgrädde och buskblåbär.

IMG_0803.JPGOch den sista hittills (blir ev. ännu en till för mina närmaste vänner), är åxå en gräddtårta med samma fyllning som ovan, spacklad med grädde och dekorerad med grädde och strössel.

 

Kommentera

